Metoda postupného výsuvu spočívá ve zhotovování jednotlivých částí konstrukce tzv. lamel ve výrobně situované za mostní opěrou. Každá lamela je kontaktně betonována k předcházející a připnuta primárními kabely dodatečného předepnutí ke zbytku již zhotovené konstrukce. Konstrukce je následně vysunuta pomocí vysouvacího zařízení o délku odpovídající zhotovené lamele. Tento proces se opakuje až do zhotovení a vysunutí celé konstrukce. Následně jsou doplněny sekundární předpínací kabely a kluzná ložiska nahrazena trvalými ložisky. Tato technologie může být využita jen u konstrukcí s po délce konstantním průřezem a s konstantním zakřivením nebo přímé.
Tato metoda při vhodném návrhu technologické části projektu s promítnutím aspektů výsunu do návrhu nosné konstrukce nabízí celou řadu výhod a je i přes obecně vyšší materiálovou náročnost ve srovnání s ostatními metodami velmi efektivní. Prakticky se jedná o „továrnu“ na výrobu mostu po částech s výhodami jako jsou maximální produktivita, armokoše na celou délku lamely, minimální množství bednění a další.
VSL díky značným zkušenostem s touto technologií nabízí a úspěšně provádí ve spolupráci s projektantem a hlavním dodavatelem dle rozsahu poptávky optimalizaci návrhu nosné konstrukce a případného zajištění pilířů na účinky horizontálních sil, návrh technologických zařízení výsunu a výrobny. Pro úspěšnou realizaci výsunu jsou klíčové především výrobna s ohledem na řízení geometrie nosné konstrukce s minimálními tolerancemi a bezpečné vysouvací zařízení. VSL koncept výsunu na bázi flexibilní výrobny a hydraulických lanových jednotek maximálně omezuje rizika spojená s touto metodou.
Do rozsahu prací nabízených VSL mimo podílu na projekci spadá provedení předpínacích prací, dodávka speciálních kluzných hrncových ložisek přestavitelných na trvalá, dodávka a obsluha vysouvacího zařízení a ostatní hydrauliky výsunu a zvedací práce pro výměnu resp. přestavení kluzných ložisek.
Své využití nachází zejména u konstrukcí s vysokými pilíři nebo tam, kde nelze použít bednění na pevné skruži (nad stávající zástavbou, komunikací, vodními plochami, v ekologicky citlivých oblastech, atd.)